Bangkok

5 mei 2015 - Bangkok, Thailand

29 april
Met de boot van Koh Rong Samloem naar Sihanouksville. De boot maakte nog een stop van anderhalf uur op een andere strand op koh rong Samloem. Ontmoette op de boot nog een jongen, volgens mij heet hij Jamie, en deden samen een drankje. Hij bleef op het eiland. Weer een jongen met een bijzonder verhaal. Hij was 6 weken op reis. Hij deed zes weken zonder alcohol, nicotine en masturbatie. Blijkbaar had hij een pauze nodig . Zijn vriendin bleef thuis want die houdt niet van reizen. Ook iets waar hij over ging nadenken. Ja je hoort soms de meest bijzondere verhalen.
Uurtje of 6 ' s avonds kwam ik aan in sihanouksville. Snel inchecken in een basic hostel en mijn busticket voor naar Bangkok opgehaald. Sihanouksville is niet echt mijn stad en blijkt ook niet echt de meest veilige plek te zijn. Veel Russische en Turkse maffia. Al blijk je daar als toerist weinig last van te hebben, maar ik geloof het wel.
Ik zat met mijn hostel vlak aan het strand en de hele avond werd vuurwerk afgestoken. Na een tijdje werd ik het harde geknal wel zat.
Volgende ochtend 30 april vroeg opgestaan en werd ik opgehaald voor de bus naar Bangkok. Dit was weer een lange reis. Ik kwam Doreen tegen Duitse meid die ik ook gezien had op Koh Rong Samloem.
Aan de grens verliep het soepel. Mijn VISA was al een dag verlopen maar dat viel ze niet op dus dat scheelde weer $5.
In Thailand bij de grens wachtte tot dat er een minibus was en genoeg mensen waren op er ingepropt te worden. Onze chauffeur reed als een idioot. Ik besloot mijn ogen maar dicht te doen en te gaan slapen. Elke keer als we een korte break hadden was ik en de rest ook blij dat we allemaal nog in leven waren. Meest onmogelijke inhaal manoeuvres en dat met plank gas. An het eind van mijn reis nog gezellig gesproken met een vrouw die oorspronkelijk uit Filipijnen kwam, getrouwd os met een Amerikaan en in Thailand tijd heeft gewoond en gewerkt en nu dus on Cambodja. Ze geven beide Engelse les. Ze werken voor een christelijke organisatie, zijn een soort van ambassadeurs. Allebei ook overtuigd christen. Zij was nu onderweg naar de Filipijnen via Bangkok. Laat in de avond uurtje of 10 kwamen we dan eindelijk aan. Doreen en een Spaanse man Carlos en ik besloten gezamenlijk op zoek te ga naar een hostel. Doreen wist wel wat adresjes maar alles was vol of de receptie was al gesloten. Uiteindelijk in een dorm kamer geslapen met de meest ranzige lakens. Dus dat werd weer eigen slaapzak een kussensloop te voorschijn halen.
Volgende ochtend (1 mei) vroeg de wekker gezet en op naar de Indiase ambassade op mijn VISA boor India te regelen. Helaas was dit niet zo gemakkelijk. Ze vragen de onmogelijkste dingen en het duurde minimaal 8 werkdagen. Zolang wil ik niet in Bangkok blijven dus maar besloten om het in Myanmar te proberen.
Bangkok is niet mijn favoriete stad. Ik ben hier zeven jaar geleden ook geweest samen met Bart en een vriendschappelijk stel (Thijs en Yvette). Ik ben hier gebleven tot woensdag 6 mei omdat toen de tickets nog beetje betaalbaar waren.
Ik zat wel in een super relaxte hostel aangeraden door mijn reis tiendubbele Valerie. Het heet Siamaze Hostel. Een grote gezamenlijke keuken, terras en op elke verdieping een TV lounge. Meest geweldige was nog een wasmachine waardoor jezelf he was kon doen voor 40 Baht ongeveer €1. Weer eens heerlijk fris ruikende kleren. Hostel oook dichtbij de metro dus alles is goed en goedkoop te bereiken en lekker weg van de drukte van het centrum. Ook in Bangkok is het super warm.
S middags naar Chinatown geweest en mijzelf weer verwend met pedicure en een lichaamsmassage. Deze was wel bijzonder want ook mijn borsten werden  mee gemasseerd. Nog nooit eerder meegemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn.
De eerste dag ontmoette ik ontzettend veel NL in het hostel. Twee jongen Mark en Michiel waarmee ik nog even naar de 1001 dingen markt ben geweest. Jaaa met 2 mannen naar de markt. Alleen een verjaardagscadeau gescoord. Het was weer zo warm.
Rik heb ik ontmoet tijdens het ontbijt.
Maar de grappigste ontmoeting was nog met Joppe en Maloe. We zaten de hele tijd te kletsen, echt wel een paar uur, totdat Malie mijn naam vroeg en we er dus achterkwamen dat we elkaar kende van de verhalen van Valerie. We allemaal hebben nl gereisd met haar. Zelfde geldt voor Brad. Ook zij hebben even gereisd met hem. Wat kan de reiswereld toch weer ontzettend klein zijn.
 3 Mei probeerde ik samen met Chrissie en Olie, de twee duitse meiden waarmee ik gereisd hebt af te spreken maar dat werd overdag wat ingewikkeld. Ik besloot de boot te nemen over de rivier die door Bangkok gaat voor maar 15 bath (0,50). Beetje de stad bekijken vanaf het water en wat herinneringen opgehaald. Op de terugweg ben ik naar koasan road gegaan om een T-shirt te kopen want een paar waren inmiddels alweer gesneuveld. Toen de gok genomen om mijn haar te laten verven bij een lokale kapper. Het is gelukt. Ik heb geen blauwe haren ofzo. Na de kapper raakte ik op het terras aan de praat met twee Engelse broers, Lucky en Cameron. Ze warenwet aangekomen en gingen Engelse les geven in de buurt van Bangkok. Cameron moest ook nodig naar de kapper dus snel naar de kapper gebracht en daarna gezellig samen verder op pad. Onder andere langs Ranee's restaurant on namens Riena, een collega van mijn moeder, de groeten te doen aan de eigenaren Ranee en Roel. Helaas was alleen Roel er. Heerlijk wijntje gedronken en bruschetta gegeten. Olie en Chrissie schoven later ook aan om nog even gedag te zeggen voordat ze weer naar huis vliegen. In verband met het budget besloten om streetfood te eten. Heerlijk Pat Thai voor 30 Bath oftewel nog geen €1. De mannen wisten nog wel een leuke rooftopbar. Hier nog een lekker drankje gedaan en waterpijp met smaakje aardbeien. Erg bijzonder. Weer een afscheid. Dikke knuffels en natuurlijk een afscheidsfoto. Het was leuk om Chrissie en Ollie weer even te zien.

Lucky vond mij volgens mij wel een erg leuke meid dus het werd ook voor mij tijd om afscheid te nemen van de mannen en een taxi terug te nemen naar het hostel.
4 Mei heb ik de hele dag lekker niks gedaan. Heerlijk!! Beetje rondhangen naar de supermarkt stukje door de buurt geslenterd....
Mijn laatste dag in Bangkok 5 mei ben ik naar MBK geweest een grote winkelcentrum. Achteraf veel te duur en niet zoveel aan. Ik was met een Duitse meid die ook op mijn kamer slaapt Reny. Vanessa een meisje uit Zwitserland ging ook mee maar ging eerst naar verschillende pianowinkels. Het kwam met bakken uit de lucht dus besloten om met zijn 3-en wen taxi te delen. De taxi's en tuk tuks hebben een meter maar ze weigeren die te gebruiken het is dus altijd een strijd om een meter taxi te krijgen maar uiteindelijk na flink onderhandelen en weglopen lukt het dan toch. Winkelcentrum was dis niet zo bijzonder. Reny had wel een mooie  samsonite koffer gescoord.

Terug in de hostel weer tas pakken en vroeg naar bed. Volgende ochtend namelijk 4 uur op en on 7:15 vliegen naar Yangon in Myanmar.
Blij dat ik wegga uit Bangkok. HelaasDavid de vriend van Rosa en Theo niet ontmoet. Ik kijk erg uit naar Myanmar.
Alles gaat goed. Ik ben wat slanker geworden wat een goed teken is want ik ben nu  alle overtollige kilo's van de feestdagen en alle feesten en partijen kwijt. Ik verlang naar mijn kledingkast. Keuze uit mooie en schone kleding. Ik droom er zelfs over! Verder mis ik bruin brood met kaas, lekker sla, aardappels en aardbeien.
Dikke x en tot gauw!

1. Fanny:
    7 mei 2015
    Dag wereldreiziger,

Wat maak je ook leuke dingen mee en hoor je ook leuke verhalen... vooral dat eerste deel ;-); een handje helpen mocht zeker ook niet!? Haha. Geniet nog lekker van je vrijheid daar! Dikke -X-!
  2. Ilona:
    7 mei 2015
    Saar....leuk weer!! Grappig dat je dan toch weer verlangd naar onze Hollandse aardbeien. Jij schrijft tot snel.....ik besefte mij ineens dat je idd alweer volgende maand naar huis komt. Wat is de tijd snel gegaan joh!! Wij zijn nu ook aan het aftellen. Nog 7 weken....zin in!!
    Geniet ze lekker Saar. Groetjes Ilona.
  3. An:
    10 mei 2015
    Lieve Saar
    Leuk regelmatig iets te horen, gelukkig weg uit die grote drukke stad weer verder met jouw avontuur!
    Oh Moederdag opdracht vervult! Mams was zeer verrast ik denk geen WiFi nu want krijg geen contact.
    Nou geniet voor je het weet zit je weer hier. Dikke knuffel x An
  4. Rob P:
    12 mei 2015
    Saar weer een mooi verhaal fijn om te lezen dat je het goed maakt

verder veel plezier en op naar je volgende reisverslag

gr

Rob P
  5. George Martens:
    17 mei 2015
    Hoi Sarah, blijft mooi om te lezen over je ontmoetingen en belevenissen. En ik ben het eens met Ilona, jeetje wat gaat de tijd snel. Geniet nog even volop ! Hartelijke groet, George.
  6. Maartje:
    27 mei 2015
    Leuk verhaal weer Saar! Ik kijk uit naar je terug komst! Geniet nog je laatste weken! X