Singapore

16 januari 2015 - Singapore, Singapore

Dit is mijn tweede dag in Singapore. Vandaag had ik mijn eerste lesdag voor NLP. Het is allemaal erg wennen. Heb toch beetje last van tijdverschil.

Woensdagochtend vroeg opgestaan snel laatste dingen inpakken, mijn broertje Bram dikke knuffel geven en dan hup in de auto naar Schiphol. Daar waren ook mijn broer Stef en zijn vriendin Dagmar. Inchecken... En dan... Koffiedrinken met elkaar en dan denk je ik ga maar naar de douane want het is echt een gevoel van wachten tot afscheid nemen. Dikke knuffels en paar kleine traantjes van mijn moeder later sta je dan aan de andere kant van de douane. Eenmaal bij de gate kom je er eigenlijk achter hoeveel mensen alleen reizen. Zo kwam ik al snel in gesprek met een 82 jarige man die onderweg was naar Bali voor 2 maanden om de winter te ontvluchten. En hij was niet de enige. Voor mijn gevoel zat meer dan de helft van het vliegtuig vol met deze grijze koppen. In het vliegtuig zelf zat ik naast Barry. Na ong 5 min wist ik zijn naam, leeftijd (25), waar hij woonde en dat hij professioneel poker speler was. Erg leuke gesprekken met hem gehad tijdens de vlucht. Gelukkig ook wel wat geslapen. Wel handig zo een man naast mij want hij zorgde goed voor mij.
Ik kwam gister (15 jan) om 6:00 uur aan in Singapore. Het is 7 uur tijdverschil met NL. Beetje wazig kwam ik aan bij Theo en Rosa de broer en schoonzus van mijn collega Rob. Wat een ontzettend warm welkom! Ik kreeg lekker kopje thee met fruit en we maakten kennis. Theo is 68 en al enige tijd met pensioen. Rosa is 62 en is advocate en denkt nog lang niet aan pensioen. Rosa maakte meteen foto van mij en Theo en van mij en haar zodat ik die aan mijn ouders kon sturen zodat ze weten bij wie ik verblijf en dat ik veilig ben geland. Ze zijn dus voor de komende 12 dagen mijn ouders . Echt zulke lieve en super geïnteresseerde mensen. Bij hun in huis woont ook Maria. Ze doet het huishouden en koken etc. Eigenlijk hebben ze haar niet meer nodig maar ze hoort al 17 jaar bij de familie. Rosa en Theo helpen veel vrienden waar ze maar kunnen. Zo helpen ze vrienden bij het financieel ondersteunen van hun kinderen zodat ze kunnen studeren. Hoe lief is dat en zonder dat ze iets terug verwachten. Beide zijn ook echt familiemensen. Ik kreeg meteen allemaal foto's te zien en verhalen te horen. Heerlijk, ik ben echt in een warm nest terechtgekomen. Dat voelt extra goed na zo een reis en een zeer goed begin van mijn lange reis. Nadat Rosa naar haar werk ging hebben Theo en ik nog beetje gekletst en ik ben toen 2 uurtjes naar bed gegaan. Ik kon moeilijk mijn ogen open houden, toch beetje last van de reis. In de middag heeft Theo mij uitgelegd hoe ik moest reizen naar mijn cursus door samen erheen te reizen. Gelukkig dat Theo dat had aangeboden want hierdoor kwamen we erachter dat de cursus in een ander gebouw plaatsvond dan we dachten. Theo heeft mij wat lunchgelegenheden laten zien. Eenmaal thuis meteen mijn ticket naar Vietnam geboekt. Daarna zijn we met de bus naar Rosa haar werk gegaan om met elkaar wat te eten als mijn welkom in Singapore. Dubbeldekkerbus met privégids Theo, was een goed sightseeing momentje. Het enige wat ik nu van Singapore heb gezien zijn flats, winkelcentra en 1 park. Nadat we Rosa hadden opgepikt zijn we heerlijke steak gaan eten ( Theo zijn favoriet). Daarna naar huis want Sarah moest vroeg naar bed morgen namelijk vroeg op voor eerste cursusdag NLP. Ik sliep rond half 10 maar was om 3 uur klaarwakker. Dan maar wat appjes beantwoorden vanuit NL. En ja hoor 30 min voordat de wekker ging was ik weer in slaapgevallen.

Eerste dag NLP.. wat zal ik zeggen... fascinating. Wel ff wennen om jezelf goed en duidelijk uit te drukken in Engels vooral als het gaat om gedragspatronen. En het is hardwerken vandaag ook huiswerk mee. Vandaag veel geleerd over consious mind en inconsious mind, Skilled en unskilled learning, geschiedenis van NLP, uitleg van de N of Neuro L of Linguistic en P of programming en de veronderstellingen van NLP. Tevens moesten we doelen voor de cursus opschrijven en je doel van de dag. Als laatste hebben we elkaar geobserveerd terwijl we een bepaalde houding aannamen en vanuit die houding/emotie vragen gingen beantwoorden. Zonder dat je oordelend bent of probeert iemand zijn gedachte te lezen. Puur wat zie je (lichaamshouding, manier van ademen, spierspanningen, volume van praten, toon van praten etc.). Een lange maar zeker interessante dag. Net even met Rosa gegeten aan de overkant. Eten is hier goedkoop. Het is vaak goedkoper om eten te halen dan te koken. Vandaag Chinees gegeten, erg lekker.
Verder is het hier warm, maar Singaporees houden van airco dus binnen is het echt koud. Morgen dus maar broek en trui mee naar de les.

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes om mijn succes te wensen. Hoop regelmatig wat van jullie te horen en jullie ook op de hoogte te kunnen houden.
Wel even wennen verslagen schrijven. Moet daar nog even een vorm in vinden.
Voor mijn collega’s ik hebin mijn dagboek geschreven.
Ron en Marion dankzij jullie grote zak snoep ben ik erg favoriet in de klas.
Tot blogs!! X

1. Juud:
    Saartje!!
    Lekker dat je veilig aangekomen bent en zo n heerlijk welkom hebt gehad!! Nu ff je draai vinden en dan maximaal genieten!! Dat ga jij redden!! Succes en enjoy!
    Liefs, dikke kus Juud
  2. Stef:
    veel plezier zus
  3. Joke:
    Hoi Sarah,
    Inderdaad het is warm in de tropen. Fijn dat je een warm onthaal hebt gehad en wegwijs bent gemaakt in Singapore. Heel veel plezier en op de cursus en groetjes van hans en mij.
  4. Ilona:
    16 januari 2015
    Hoi Saar. Wat leuk dat jouw reis al zo leuk begonnen is vanaf het moment dat je door de douane bent gegaan! Wat fijn moet het voor jou zijn dat je zo lief en spontaan ontvangen bent. Dit kan alleen maar betekenen dat jouw reis echt top gaat worden ! Wij zijn ondertussen bezig met de uitnodigingskaarten voor de bruiloft. De tweede proefdruk zal vandaag of morgen wel binnenkomen. Pas goed op jezelf en geniet ze. Groetjes Ilona.
  5. Esther:
    16 januari 2015
    Saar, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Veel succes met je opleiding en genieten maar! Dikke X.
  6. Ron:
    16 januari 2015
    Leuk om al zo snel een zo uitgebreid verslag te lezen.
    Fijn dat je zo goed wordt opgevangen.
    Hier veel regen, wind en de komende tijd lichte vorst dus wat het weer betreft ben ik erg jaloers op je.

Groeten en heel veel plezier,
    Ron en Marion
  7. George Martens:
    16 januari 2015
    Sarah, je bent van het ene naar het andere warme nest gevlogen. Dat klinkt goed en lijkt me heerlijk aan het begin van een reis. Veel plezier !

Travel with an adventurous heart and an open mind.

George.
  8. Rob P:
    16 januari 2015
    Ha saar wat een belevenis daar succes met je opleiding en geniet van al het mooie
  9. Wietske:
    16 januari 2015
    Lieve Saar, wat fijn dat je je reis begint in een veilige warme omgeving. Bedank deze mensen maar van me, ik ben blij dat je zo op weg helpen. Ik heb genoten van je verhaal. Je schrijft leuk.
    Dikke kus Wietske
  10. Stephanie:
    17 januari 2015
    Lieve Saar, fijn te lezen dat je goed bent aangekomen en bij lieve mensen die je goed verzorgen. Succes met je opleiding en geniet van al het moois daar! Liefs Ludo en Steef
  11. Dick:
    17 januari 2015
    Fijn dat je goed aangekomen bent en dat je het direct al naar je zin hebt, ik twijfelde daar niet aan want volgens mij heb jij het overal naar je zin. Succes met de cursus en geniet van de dingen die je ziet.
  12. Fanny:
    Lieverd,
    Ik heb je verslag gelezen hoor! Wat leuk en spannend allemaal.
    Heel veel plezier! Dikke -X- van ons!
  13. Marijn:
    18 januari 2015
    Heey Saar!
    Wat leuk om nu al zo'n lang verhaal te lezen!
    Heel veel plezier!!
    Dikke kus.
  14. Wendy:
    23 januari 2015
    Lieve Saar, leuk je blog te lezen nogmaals veel plezier. X